یـــــــــا مهــــــــــــــــــــدی

مهدویت و عظمت خداوند

سلام من این وبلاگ رو برای این ایجاد کردم که نظریات و اعتقاداتم به همراه دلایل علمی و قرآنی رو در اشتراک بزارم و در مورد مهدویت هم مطالب انتشار کنم

برسی سناریو تبدیل شدن خورشید به سیاهچاله در روز قیامت از منظر قرآن نویسنده: رامین فخاری - ۱۳٩٥/۱/۱٠

همانطور که می دانید خورشید یک ستاره متوسط است،و دانشمندان می گویند در ۵ میلیارد سال آینده سوخت آن تمام می شود،در این حالت چندین سناریو محتمل است،که یکی از آنها این است که خورشید بعد از یک رمبش که منجر به برشته شدن زمین خواهد شد؛تبدیل به یک کوتوله سفید بشود.

ولی سناریو دیگر این است که ممکن است زودتر نیز رخ بدهد،خورشید قبل از نابودی مقداری از وزن خودش را بروی خودش خواهد ریخت،در نتیجه تبدیل به سیاهچاله خواهد شد،و زمین و ماه و ... را خواهد بلعید.

در سوره قیامت آیه ۹ به این مساله اشاره شده است:

و خورشید و ماه یک جا جمع شوند (۹)

نکته آیه این است که که علاوه بر جمع شدن در ابتدا از خورشید نامبرده شده است.و این مساله نیز از لحاظ علمی درست است زیرا خورشید در ابتدا تبدیل به یک سیاهچاله خواهد شد سپس ماه را جذب خواهد کرد و ماه نیز در مکان خورشید قرار خواهد گرفت.
ایرادی که به این نوشته گرفته می شود این است که با توجه به وزن خورشید امکام سیاهچاله شدن آن وجود ندارد،در این مورد یک سناریو دیگر نیز محتمل است و آن این است که یک سیاهچاله دیگر وارد منظومه شمسی بشود و خورشید و ماه را ببلعد.
حال به برسی آیه دوم می پردازیم:

یکی از مغالطه هایی که دشمنان اسلام به آن متوسل می شوند این است که در قرآن زمین مسطح است،در آیه ۴۷ سوره کهف نوشته شده است:

و [یاد کن] روزى را که کوهها را به حرکت درمى‏آوریم و زمین را آشکار [و صاف] مى‏بینى و آنان را گرد مى‏آوریم و هیچ یک را فرو گذار نمى‏کنیم
نکته اول در آیه اشاره نشده است که زمین مسطح است،ولی نوشته شده است زمین را مسطح می بینی،نکته دوم و دلیل علمی این آیه این است که فضا دارای یک خمیدگی است که این خمیدگی منجر می شود تا فضا و زمان به هم پیوسته باشند[۱]،اگر این خمیدگی وجود نداشته باشد،فضا و زمان به هم پیوسته نمی شوند،همانطور که می دانید در سیاهچاله ها که نقاطی هستند که مانند قسمت های پاره یک شلوار جین در آنها فضا و زمان وجود ندارد،در نتیجه این خمیدگی نیز وجود ندارد،زیرا اگر وجود داشت،فضا و زمان نیز وجود داشتند،در نتیجه زمانی که خورشید تبدیل به یک سیاهچاله بشود و زمین را به خود بکشد زمین در نکته ای قرار می گیرد که خمیدگی فضا و زمان در آن وجود ندارد در نتیجه مسطح به نظر می رسد و دلیل دیگر آن نیز این است که در سیاهچاله های فضایی ابعاد اجسام عوض می شود،در نتیجه ما که در بعد سوم قرار داریم ممکن است یک بعدی و مسطح بشوم.
-------------
[۱]برای اطلاعات بیشتر در این مورد به کتاب میان ستاره ای به روایت علم کیپ نورتون فصل اول مراجعه شود.
منبع: http://miraclesofthequran.persianblog.ir/post/343/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی